EL BLOG D'EN MET

Escrit a Consciència

RÍGID BIARTICULAT

Les obres de Glòries obliguen aquests dies l’H12 a fer ziga-zagues pel 22@ fins recuperar l’horitzontalitat de la Gran Via pel carrer Llacuna un cop creuada la via del tramvia. L’única línia on operen els nous autobusos biarticulats; la joia de la corona de la nova xarxa de bus.

TramTMB (2)

Imagino que després de tanta volta, avesat a un dels traçats d’autobús més lineals que serveixen la ciutat, el biarticulat va dir prou, no em retorço més. I només li quedava una corba… però es va avariar damunt la plataforma tramviària. Potser era el lloc on se sentia més còmode? De fet, si te’l mires, les formes arrodonides dels extrems recorden més un tramvia que no pas un autobús.

I així és com l’anomenem al PCC; el tramvia de TMB.

TramTMB (4)

1 hora de parcials a la Gran Via fins que la grua se’l va endur cap a la Zona Franca i el tramvia va poder arribar de nou a Glòries. L’escena que la càmera de la cruïlla ens oferia ─el vehicle sobre pneumàtics més llarg obstruint el pas del transport de viatgers més llarg que circula per Barcelona─.

TramTMB (3)

Era la metàfora perfecta del veto municipal al tramvia. Ni fent-ho volent:

Negativa de l’alcalde Trias a connectar en lògica línia recta la xarxa tramviària metropolitana reforçada per l’inici d’obres de remodelació de la Diagonal usant l’ampliació de les seves voreres com a barricada municipal de ciment i panots per aturar/retardar/dificultar el pas del tramvia.

L’aparició dels biarticulats la va acompanyar l’entrada en servei dels tramvies múltiples. A veure qui el té més llarg?

Aplaudeixo la nova xarxa d’autobusos com a sistema de transport ràpid en superfície, però que l’autoritat no oblidi que no és l’únic mitjà eficaç per moure’s. El plànol que encertadament l’Associació per a la Promoció del Transport Públic – PTP va tunnejar serveix més al ciutadà que vol desplaçar-se sense anar sota terra.

Bussesss

Tot és posar-s’hi; però vam trigar a veure en els plànols del Metro la xarxa subterrània completa amb les línies d’FGC i Rodalies.

Al setembre s’incorporen noves línies de bus ràpid, bon moment per a què biarticulats rodats i unitats múltiples tramviàries comencessin a fer sinergies sobre plànol i sobretot a peu de carrer.

pròxim Publicar

Anterior Publicar

Deixar una resposta

*

code

© 2019 EL BLOG D'EN MET

Autor Anders Norén

Idioma »