EL BLOG D'EN MET

Escrit a Consciència

ADÉU, PARE

Dilluns 15 va morir el meu pare. Ahir vam acomiadar-lo. No vaig escriure res. Relació distant; el meu dol fa anys que el tenia fet. Vaig llegir el full escrit de la seva mà que vaig trobar entre documents al fer la paperassa tot organitzant el funeral.

En mantinc l’idioma ─com a moltes generacions no li van permetre aprendre la llengua materna─, i l’ordre del text malgrat indicacions posteriors que havia fet. No n’he corregit les faltes.

Ítaca
Soy Jaime Garrós Noguera, naci el 21 de Enero de 1935, en la calle Encarnación nº 42 en una vaquería.
Durante la guerra de España se hizo la coleptivizacion, o sea que los dueños y los obreros todos eran iguales, todo era de todos por un igual. Mi padre lo destinaron en una vaquería, que estaba situada en la calle Larrat, al final suviendo a mano izquierda muy cerca del Park Güell. Allí empezo el contacto con el Park Güell.
Al rededor del Park avian los Barrios de los Potes, las Cavielas, La Republica y Gracia; y nos teníamos una “simpatia” que no se puede imaginar. En la sala de las columnas, hacíamos cada batalla de piedras que topeis imaginar, tava todo destrozado que dava pena.
Cuando habias ido park, no lo podias negar porque las alpargatas, estaban imprecnadas del color de la tierra que había en el suelo de la plaza de color rojizo, com había en las pistas de tenis.
Desearía escribir mis vivencias vividas en el Park.
Las he dividido en tres épocas. 1ª Desde mi niñez, hasta los 15 años en que ya empece a trabajar.
2ª epóca en no tuve tanto contacto con el Park.
3ª Desde 1995, en que sol trabaja por las mañas y tenia las tardes libres, fué cuando me interecé más de pleno en estudiar la historia.

pròxim Publicar

Anterior Publicar

1 Comentari

  1. sumpta 18 de Setembre de 2014

    hola jaume:
    he llegit, el teu comentati, avui. el jordi, ja, ens havia donat la noticia.
    ho sentim molt.
    una forta abraçada, de la teva familia de pineda.
    fins aviat.

Deixar una resposta

*

code

© 2019 EL BLOG D'EN MET

Autor Anders Norén

Idioma »