EL BLOG D'EN MET

Escrit a Consciència

OPERACIÓ MARATÓ

La nevada d’ara fa una setmana ha congelat el naixement d’aquest post sobre la Marató de Barcelona. Fa uns tres anys la vaig patir com a conductor, l’any passat la vaig gaudir com espectador i enguany l’he viscuda des del PCC. Un diumenge amb el servei pertorbat (o degradat) perquè durant cinc quilòmetres la cursa discorria per la Diagonal paral·lela a les vies entre el Fòrum i la Torre Agbar.

MaratóTram
Estàvem preparats. Divendres el cap de PCC ens havia reunit als dos que havíem de fer els parcials de la T4, l’allargament de la T5 de Glòries a la Ciutadella i la posterior normalització del servei. Diumenge a primera hora vam fer un briefing amb els inspectors per acordar la gestió dels relleus que aquell diumenge no es podrien fer a Glòries. Tot sota control. A quarts de nou del matí el tret que donava la sortida a la Marató davant la Font Màgica de Montjuïc va retronar dins la cotxera de Sant Adrià. Murphy també corria la Marató!

MaratóTram (1)

Tota la feina avançada es va ensorrar com un castell de cartes quan a l’hora indicada el tramvia que havia d’estar a Sant Adrià estava justament a l’altra punta de la línia. Un simple error en el número del servei d’un mail va engegar en orris els preparatius fets des del divendres i la gestió dels relleus se’ns girava com un mitjó de Tàpies. La cursa trigava més una hora a passar per damunt les vies però no podíem arriscar-nos a què la Guàrdia Urbana ―il·luminada per Murphy― ens aturés cap tramvia al mig de la Diagonal si intentàvem fer-los quadrar amb les ordres rebudes sobre paper. No ens podíem permetre una bacanal d’horaris i un llibertinatge de freqüències en les línies no afectades.

MaratóTram (11)

Briefing d’urgència crítica via walkies i mòbils informant que s’avortava Marató.1 per activar Murphy.0. Nous horaris i nous relleus en parades inhabituals. A les 9:40 m’entra la trucada del cap de cursa: Ja estem baixant per Rambla Prim atureu tramvies a Diagonal. La histèria productiva sotmetent un caos innecessari va fer-me passar pel cap un miler d’exabruptes però em vaig limitar a contestar cortesament que la Diagonal feia més d’una hora que no en veia circular cap. Hauríem tingut temps per fer passar els tramvies amunt i avall fins a quadrar-los, però alguna cosa em deia que ens hauríem enganxat els dits. Ja no s’hi podia fer res. Així que més relaxats vam gaudir fins i tot de la cursa, amb el permís de la gent que tot i veure la cursa davant dels nassos preguntava per què no hi havia servei pels tòtems de parada.

MaratóTram (3)

Les càmeres del Maresme ens oferien l’espectacle d’unes vies cobertes d’ampolles de plàstic pels dos avituallaments a banda i banda de la parada on els tramvies feien marxa enrere. L’intèrfon de la parada ens va servir per comprovar que els missatges enviats amb l’afectació del servei quedaven anul·lats per l’estridència de la Macarena o l’Amante Bandido que animaven a tota merda els maratonians al seu pas pels quilòmetres 25 i 30.

MaratóTram (2)

A la 13.02 el cap de cursa em tornava a trucar informant que alliberaven la Diagonal i va ser diligent en enviar-nos els serveis de neteja davant de Diagonal Mar perquè amb la mà d’ampolles que hi havia els tramvies haurien fet més aquaplàning que altra cosa a l’entrar a parada.

MaratóTram (6)

Al final no hi va haver tan merder com creia per ser la meva primera gestió en degradat i el del torn de tarda es va trobar la línia endreçada. Hores més tard ja va tenir la seva ració de nervis amb un accident lleu quan un turisme va girar on no tocava.

MaratóTram (10)

MaratóTram (5)

MaratóTram (4)

MaratóTram (7)

MaratóTram (8)

MaratóTram (9)
*Totes les fotos són de la Marató de l’any passat, però tret de ser més un pèl més assolellades, les imatges no deurien diferir gaire.

pròxim Publicar

Anterior Publicar

Deixar una resposta

*

code

© 2019 EL BLOG D'EN MET

Autor Anders Norén

Idioma »