EL BLOG D'EN MET

Escrit a Consciència

NON DISPOÑIBLE

El tramvia turístic de la Corunya era una de les moltes coses que volia veure de Galícia, però les plantes aflorant entre els espadins del canvi d’agulles ja m’avisaven que hauria de pintar-me els tramvies històrics a l’oli.

Corunya1

Un míser foli estampat als vidres de les marquesines imposava un silenci implacable sobre la informació del servei, talment com una esquela tramviària.

Corunya0

Un lacònic por renovación de vías va ser la resposta que vaig rebre de l’oficina de turisme. Doncs bé, si no s’hi pot pujar farem de jubilat professional; visita d’obres aprofitant que les vies recorren tot el passeig marítim passant per la Torre d’Hèrcules, l’objectiu de la tarda.

Els tramvies històrics de Lisboa i Corunya que l’estiu passat anaven plens de turistes havien estat substituïts per d’altres vehicles igual o més pintorescos. Però la descoberta del punt exacte de les obres semblava un treball herculi, ni rastre.

Corunya2

La vista al far en actiu més antic del món va il·luminar-me. Aprofitant el recés als peus de la torre, vaig entrar a internet per trencar l’omertà municipal sobre el tramvia: L’ajuntament havia suspès el servei pocs dies abans. Un seguit de descarrilaments deguts l’estat de la plataforma n’eren el motiu. La causa, les retallades en el pressupost municipal i una mala gestió per part de l’empresa concessionària.

Sabent que la crisi confinava els tramvies a unes llargues vacances forçades a cotxeres vaig acabar de fer el passeig marítim. A prop del port, però, vaig trobar-me amb les vies aixecades. No pas per obres, sinó per una junta de dilatació que convertien el traçat ferroviari més propi del Dragon Khan que d’un tramvia turístic.

Corunya3

pròxim Publicar

Anterior Publicar

1 Comentari

  1. Railway world projects 30 de juny de 2016

    Que lastima de tranvía, con la buena pinta que tiene…

Deixar una resposta

*

code

© 2018 EL BLOG D'EN MET

Autor Anders Norén

Idioma »