EUROMANDRA
Aquest diumenge hi ha eleccions al Parlament Europeu. No sé si amb aquesta frase d’inici ja n’haureu tingut prou i marxareu abans d’haver-ho llegit tot... Prometo brevetat.
La participació d’aquest diumenge farà plorar. Les europees sempre les fan coincidir amb algunes altres eleccions per maquillar el que ja se sap; que no hi ha motivació i bona part de l’electorat o es quedarà a casa o se n’anirà a la platja.
Em molesta la hipocresia del PP, ja sé que hauria d’estar-ne vacunat, però aquesta vegada la vaig patir “en directe”: Estava llegint la carta que don Mariano Rajoy m’havia enviat a casa, i que feia gala del seu concepte de bilingüisme redactant-la només en castellà, on deia: Defender nuestros intereses y contribuir a la construcción europea son objetivos compatibles. [...] que ha defendido sin complejos los intereses de España y que va a seguir haciéndolo. Al moment vaig sentir per la tele com en Vidal-Quadras deia que els interessos de Catalunya no s’havien de defensar a Europa. No comment.
Em molesta els 6.000€ que la Comissió s’ha gastat en traduir el seu espot per fomentar la participació en les eleccions del català al valencià. Que això ho faci l’Estat no em ve de nou, però em sorprèn, em fot i m’indigna que Europa també hagi fet el ridícul anteposant interessos polítics a la lògica científica i acadèmica.
Els calés que hi ha gastat, per mi són el de menys; És pecata minuta comparat amb la despesa que suposa el trasllat dels eurodiputats i llurs pertinences per fer sessions plenàries alternativament a Estrasburg i Brussel•les. Si en la propera legislatura posen seny i acaben decidint on posen millor el cul, estic segur que algunes dècimes més pujarà la participació d’aquí un lustre.
La veritat és que se’t treuen les ganes d’anar-hi i més sabent que Espanya és circumscripció única (sort que vivim en l’Estat més descentralitzat del món) i no com la jacobina França que en són vuit. El vot en blanc no seria la primera vegada que envio a Europa... però sempre se m’apareix en Joan Fuster i la seva mítica frase: La política que no fem nosaltres serà fet contra nosaltres.
Compartiu
Envieu per correu electrònic
Visites: 913
Comentaris (3)

Arqueolèg Glamurós
diu:
Ferran
diu:
La lectora corrent
diu:
|
... Jo pensava votar "per defecte", com faig des de fa alguns anys: al partit que menys em desagrada, perquè fa temps que no me n'agrada cap. Però no hi seré i quan vaig anar a sol·licitar de votar per correu ja havia fet tard; el termini s'havia acabat el di abans. Em reca de no votar, perquè és un vot menys de diferència entre els grups als quals mai no votaria i aquell al qual hauria votat, tot i que sense gens d'entusiasme. |
|
Escriure un comentari




