ATAC DE BANYES

Als toros s’hi va amb mantellina i peineta! Submisa; la dona acata la sentència del marit i es vesteix de negre. Dol per l’animal que es dessagna a l’arena i per la coacció de la seva llibertat tèxtil. Esposada a la voluntat de l’altre sempre combrega amb el discurs après de tant sentir-lo: Creu i calla.



Penca com una burra desvivint-se per complaure’l i un dia compareix a la plaça amb minifaldilla i no entén la seva reacció. Per què no em deixa lluir-la si veig com es mira les sueques que la porten? I sent com a propi el dolor de la banderilla esquinçant la pell del brau; n’està fins el capdamunt de clavar-se la mantellina cada diumenge: Creu i ratlla.

Decideix torejar la situació. El proper diumenge s’enfundarà la minifaldilla. No amagarà mai més la cara sota cap burca hispànic per més que el marit apel·li la tradició. Es desclavarà la peineta del monyo, alliberant-se els cabells al vent, per estacar-la a la consciència del marit.

El marit bramarà amb l’orgull ferit al sentir-se venut. No atendrà a raons perquè no en sap més. Ella podria tallar-li les orelles ―no escolta mai― i la cua ―on concentra el seu poder―, venjar-se de la seva bèstia conjugal... però ella no vol mal a ningú i clar i català li dirà: Vull el divorci.
Comentaris (4)add comment

Tirai diu:

...
M'ha agradat!
 
agost 08, 2010
Vots: +0

La lectora corrent diu:

...
I potser ell aleshores se senti com el "matador" en l'arena i li clavi una "estocada" --o més d'una, que de vegades amb una no n'hi ha prou per acabar amb la víctima.
 
agost 08, 2010 | url
Vots: +0

Sànset diu:

...
Quin país més trist.

I, segons com, sembla que algunes coses no canviïn...
 
agost 09, 2010 | url
Vots: +0

Jaume diu:

...
Gràcies pels vostres comentaris.
No sabia com tractar un tema en què ja s'ha dit tot. Una mica d'ironia i imaginació per combatre la mala llet que em provoca haver de defensar coses tan òbvies.
 
agost 31, 2010 | url
Vots: +0

Escriure un comentari

busy

Darrera actualització (diumenge, 8 d'agost de 2010 07:28)

 
Novetats!
Ara m'estic llegint
Blog adherit a: