Quan m’avorreixo, sobretot a primera hora del matí amb poc passatge i poc trànsit, m’agrada “fer” el que jo anomeno “experiments sociològics” quan la gent que se m’asseu a primera fila i enlloc de parlar, crida. Ja sé que hauria de dir fer el tafaner… però si xerren alt tampoc faig res mal fet… Jo només escolto la veu del carrer.
Però les dues dones que a quarts de sis del matí van pujar-me a Gorg la setmana passada no cridaven… simplement van ser de les poques persones que vaig dur en aquella volta. Una de més jove, d’uns 30 anys que ja havia viscut deu anys aguantant la parella fins que va trencar la relació, i una de més madura… que és la que m’interessa per les dues asseveracions que va deixar anar i amb les que estic d’acord.
1-Ayer me encontré una cartera de caballero en el cajero automático. No había diner opero sí toda la documentación. Llamé al teléfono que poní y fíjate tu que era de un hombre de Reus que le había robado la cartera en la Renfe del Paseo de Gracia y quedamos que entregaría la cartera a la urbana de Badalona. Ya te digo. Ahora van a empezar a robar bolsos y carteras, ya lo hacen, pero ahora con la crisis todavía más.
No són poques les veus que alerten d’un augment de la inseguretat ciutadana arran de la crisi… sobretot quan els subsidis d’atur deixin de cobrar-se.
2-Los hombres maduran más tarde que las mujeres, eso si llegan amadurar. Yo conozco uno que se quedó en los 18 y ya tiene 60.
I és que una cosa és tenir la mentalitat d’un nen, i l’altre és tenir l’esperit jove encara que siguis gran, oi?